Ferdynanda Focha 4/6a, Częstochowa Wtorki: 15 - 18 Rejestracja do: 15.00 +48 784 986 451

HOLEP

Laserowa enukleacja prostaty

Łagodny rozrost gruczołu krokowego to choroba występująca najczęściej u mężczyzn po 50 roku życia. Powiększenie strefy gruczołowej stercza (tzw. gruczolaka) powoduje objawy przeszkodowe i podrażnieniowe, które znacząco ograniczają jakość życia – słaby i przerywany strumień moczu, oddawanie moczu w nocy, parcia naglące. Nieleczona choroba często prowadzi do zatrzymania moczu z koniecznością cewnikowania pęcherza moczowego.

Co to jest laserowa enukleacja laserem holmowym (hoLEP)?

Jest to obecnie złoty standard w małoinwazyjnym leczeniu rozrostu gruczołu krokowego. Polega na całkowitym wycięciu części gruczołowej stercza z dostępu przez cewkę moczową. Energia lasera holmowego zapewnia wysoką precyję i znakomity efekt hemostatyczny. Wyłuszczony gruczolak (nawet o bardzo dużej objętości) jest następnie rozdrabniany w pęcherzu moczowym przy pomocy specjalnego narzędzia endoskopowego – morcelatora. Materiał jest ewakuowany na zewnątrz przez cewkę moczową i wysłany do badania histopatologicznego.

Kiedy należy wykonać zabieg zabieg?

W momencie gdy leczenie farmakologiczne nie przynosi poprawy oraz w przypadku:
- zatrzymania moczu
- kamicy pęcherza moczowego
-nawrotowego krwiomoczu i infekcji dróg moczowych
- uchyłków pęcherza moczowego

Jakie badania należy wykonać przed operacją?

Lekarz urolog kwalifikujący do zabiegu zbiera dokładny wywiad, wykonuje badanie fizykalne, USG układu moczowego oraz gruczołu krokowego oraz zleca odpowiednie badania laboratoryjne.

Jak wygląda okres okołooperacyjny?

Zabieg wykonywany jest w dniu przyjęcia do szpitala, następnego dnia usuwany jest cewnik pęcherzowy i po samodzielnym oddaniu moczu pacjent jest wypisywany do domu.

pl_PLPolish